Postaraj się zastosować do kilku wskazówek.
Praca w biurze podróży.
Wchodząc do biura klient powinien mieć wrażenie, że już jedną nogą jest na wakacjach. Słoneczny wystrój, kolorowo i przyjemnie. Kuszą eksponowane na półkach katalogi. Można też zadziałać subtelniej, w nieco ukryty sposób. Niebagatelną role odgrywa tutaj również zmysł powonienia. Podczas sprzedaży technikę tę stosuje się z pozytywnym skutkiem już od jakiegoś czasu. Stosowane są tutaj różnego rodzaju mieszanki zapachowe. W biurach podróży najlepiej sprawdza się połączenie aromatów olejku do opalania. W takiej atmosferze o wiele łatwiej i szybciej klient jest w stanie podjąć decyzję o zakupie wycieczki.
Aby być skutecznym w tej dziedzinie należy zagłębić się w 3 podstawowe bardzo ważne aspekty, czyli:
Promocja i sprzedaż noclegów.
Ważnym elementem jest umiejętność promowania obiektów noclegów. Istnieje wiele sposobów, do których za najbardziej skuteczne uważa się reklamę w czasopismach branżowych, umowy z biurami podróży, reklamę na bilbordach czy ulotki, jak również reklamę w Internecie. Klienci coraz częściej korzystają z rezerwacji obiektów na wakacje za pośrednictwem Internetu. Jest to dużo wygodniejszy, jak również tańszy sposób, ponieważ omijana jest w takim wypadku marża pośredników.
To, co jest najważniejsze od kilku lat, to także obecność w serwisach społecznościowych, na przykład Twitter, czy Facebook. To właśnie tu ludzie wymieniają się poglądami na temat hoteli, kwater, czy innych obiektów noclegowych i to właśnie tu masz największą szansę na dotarcie do największej liczby odbiorców.
Warto korzystać także z typowych baz hotelowych. Biorąc pod uwagę ten aspekt warto jest dodać swój obiekt do takiej bazy noclegowej. Należy jednak pamiętać, żeby pokazać go z jak najlepszej strony poprzez dodanie szczegółowego opisu oraz jak największej ilości zdjęć, które będą stanowić wszystkie niezbędne informacje, jakie w danej chwili oczekiwane są przez klienta.
Szybka odpowiedź na zapytania od klientów spotka się z uznaniem, a dzięki temu będziemy wiarygodnym oferentem. Do tego szybkie reagowanie na wszelkie sugestie klientów przyczyni się do budowania dobrej marki – godnej polecenia innym, a to procentuje najbardziej.
Otwartość, elastyczność i nowoczesność sprawdzi się w każdej branży tym bardziej w branży turystycznej.
Szkolenia turystyczne dla całej branży - polecamy. |
© APLIT Wszelkie prawa zastrzeżone.